Welterusten wearable

Hoe slaap jij? Wie dat wil weten en meten kan de Sleeprate aanschaffen. Deze wearable meet zowel jouw verschillende slaapstadia als de eventuele stress die zorgt voor een verstoord slaappatroon.

wake.up_2 sleeprateGoed en lekker slapen is belangrijk. Zo’n 9 a 10 uur voor jongeren en 7 tot 8 uur voor volwassenen is de norm. Jammer genoeg halen veel mensen die uren niet. Door slapeloosheid, apneu, stress en angst. Te weinig slaap is ongezond en kan tot verschillende gezondheidsproblemen leiden.

Meten en weten
Met de Sleeprate kan je je slaap analyseren. Het bestaat uit een smartphone met microfoon, een draadloze hartslagmeter, een hartslagsensor en een app. De microfoon neemt ook nog eens alle geluiden op. Vervolgens krijg je iedere ochtend een gedetailleerd slaapanalyserapport met daarin de geluiden die je wakker maken of houden (inclusief je eigen gesnurk), je totale slaaptijd, de slaapfasen en het aantal ontwaakmomenten. Dat weet je dan voor 99 dollar.

Simpel 
Elke avond op tijd naar bed gaan bijvoorbeeld, niet veel eten, geen (alcohol) drinken of roken voor het slapen is ook een remedie. Deze verstandige maatregelen bevorderen namelijk sowieso een goede nachtrust. Hoe simpel dingen soms kunnen zijn…

 

Advertenties